Sessió 2: dissabte 8 d'abril de 2017
Benvolguts companys! Com va el començament de cap de
setmana?
El dematí d’avui, dissabte 8 d’abril de 2017 hem continuat treballant aquest món tan emocionant com són les TIC. Per recordar el treballat ahir capvespre i per contextualitzar encara més l’àmbit que treballem, el primer que hem fet a estat confeccionar un glossari de les TIC. Amb aquesta confecció hem creat un recurs molt bo per conèixer diferents paraules i recordar-ne d’altres que no solem utilitzar.

Després hem generat un altre codi, però aquesta
vegada hem fet una cosa diferent: enlloc d’enllaçar l’adreça d’una pàgina, hem
guardat una frase. La que jo he elegit ha estat la següent:
Tot i que és molt fàcil i intuïtiva d’utilitzar, aquesta aplicació té algunes deficiències. Les àurees que es creen des d’un dispositiu només es poden veure en aquell dispositiu, a no ser que la persoa que vol veure’l et segueixi (com si fos una xarxa socials).
No obstant, durant la sessió hem descobert que existeixen els superaurasmas, les àurees creades pels propietaris de l’aplicació i que poden ser vistes per tots (sense necessitat de seguir a cap comte).
Per acabar la sessió hem treballat amb la darrera aplicació que en Jordi ens va demanar que ens descarreguéssim: Audioboom. La dinàmica per presentar aquesta aplicació ha estat la d’investigació individual: cada un de nosaltres podíem trastejar com volguéssim l’aplicació i compartir amb els demés el que anàvem descobrint.
El dematí d’avui, dissabte 8 d’abril de 2017 hem continuat treballant aquest món tan emocionant com són les TIC. Per recordar el treballat ahir capvespre i per contextualitzar encara més l’àmbit que treballem, el primer que hem fet a estat confeccionar un glossari de les TIC. Amb aquesta confecció hem creat un recurs molt bo per conèixer diferents paraules i recordar-ne d’altres que no solem utilitzar.
Acabat aquest glossari hem començat a treballar amb
les aplicacions que ahir capvespre en Jordi en va dir que ens descarreguéssim a
casa: lector de codis QR (a la xarxa podem trobar diferents aplicacions que ens
poden servir) i el Mentimeter (una aplicació que s’assembla molt al Kahoot!). Les
dues principals diferències fan referència a les animacions que té l’aplicació
(el Kahoot! està acompanyat de música i el Mentimeter no) i les possibilitats
espai – temporals que ofereix el Mentimeter (aquest es pot realitzar quan i on es
vulgui (sempre que es tingui el codi que permet l’entrada), mentre que el
Kahoot! s’ha de realitzar quan el creador ho autoritzi). Relacionat amb les
possibilitats espai – temporals, s’ha de tenir present que en el Mentimeter es
visualitzen les preguntes i les respostes, mentre que en el Kahoot! s’han de
visualitzar a una pantalla externa.
La següent activitat de la sessió
ha consistit en treballar els descodificadors de codis QR. Un codi QR és una
matriu d’emmagatzematge d’informació. Es podria dir que és una evolució dels
codis de barra, però enlloc d’emmagatzemar informació sobre el preu d’un
objecte, permet emmagatzemar informació sobre: una pàgina web, un esdeveniment,
una localització, un nombre de telèfon, informació personal...
El primer que hem fet ha estat descodificar un codi
QR proporcionat per Jordi. Aquest codi QR ens ha portat a una pàgina web
generadora de codis QR.
Això ens ha possibilitat visualitzar les dues parts que ofereixen aquests codis: la creació i la descodificació. L’ús de la pàgina web facilitada per Jordi és molt intuïtiva, cosa que permet generar diferents codis fàcil i ràpidament.
A partir d’aquest generador, i visitant una altra pàgina web (on també hem arribat a partir d’un codi QR facilitat per Jordi) hem generat el nostre primer codi QR. La pàgina que ens ha facilitat (és pot accedir si escanetjau el codi QR anterior) tracta el tema de les vacances d’estiu i els múltiples viatges que es poden fer: oci, relaxació, platja, muntanya, etc.
Això ens ha possibilitat visualitzar les dues parts que ofereixen aquests codis: la creació i la descodificació. L’ús de la pàgina web facilitada per Jordi és molt intuïtiva, cosa que permet generar diferents codis fàcil i ràpidament.
A partir d’aquest generador, i visitant una altra pàgina web (on també hem arribat a partir d’un codi QR facilitat per Jordi) hem generat el nostre primer codi QR. La pàgina que ens ha facilitat (és pot accedir si escanetjau el codi QR anterior) tracta el tema de les vacances d’estiu i els múltiples viatges que es poden fer: oci, relaxació, platja, muntanya, etc.
De totes aquestes possibilitats havíem d’elegir-ne
una, ja que aquesta elecció ens duia a una altra pàgina web. Per tant, com és
obvi, l’activitat consistia en generar un codi QR de la plana on havíem
accedit. En el meu cas, com m’agrada molt la muntanya, he accedit a la següent
pàgina web (si vos interessa haureu de descodificar el següent codi):
A la sessió d’avui hem après altres
funcionalitats dels codis QR,
com per exemple inserir frases enlloc d’adreces
electròniques.
Durant l’estona que hem estat generant els codis QR
també hem anat jugant amb la generació de codis: amb la seva mida i la seva
redundància.
A la segona part de la sessió hem treballat amb una
altra aplicació que en Jordi ens va dir que ens descarreguéssim: Aurasma, una
aplicació que permet crear realitats augmentades (terme que s’utilitza per a
definir una visió directa o indirecta d'un entorn físic en el món real, els
elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d'una
realitat mixta a temps real).
Tot i que és molt fàcil i intuïtiva d’utilitzar, aquesta aplicació té algunes deficiències. Les àurees que es creen des d’un dispositiu només es poden veure en aquell dispositiu, a no ser que la persoa que vol veure’l et segueixi (com si fos una xarxa socials).
No obstant, durant la sessió hem descobert que existeixen els superaurasmas, les àurees creades pels propietaris de l’aplicació i que poden ser vistes per tots (sense necessitat de seguir a cap comte).

Per acabar la sessió hem treballat amb la darrera aplicació que en Jordi ens va demanar que ens descarreguéssim: Audioboom. La dinàmica per presentar aquesta aplicació ha estat la d’investigació individual: cada un de nosaltres podíem trastejar com volguéssim l’aplicació i compartir amb els demés el que anàvem descobrint.
Tot això és el que hem treballat i aprés aquest
matí. D’aquí unes setmanes ens tornarem a reunir per aprendre altres
aplicacions.




Comentarios
Publicar un comentario