Sessió 2: dissabte 8 d'abril de 2017

Benvolguts companys! Com va el començament de cap de setmana?

El dematí d’avui, dissabte 8 d’abril de 2017 hem continuat treballant aquest món tan emocionant com són les TIC. Per recordar el treballat ahir capvespre i per contextualitzar encara més l’àmbit que treballem, el primer que hem fet a estat confeccionar un glossari de les TIC. Amb aquesta confecció hem creat un recurs molt bo per conèixer diferents paraules i recordar-ne d’altres que no solem utilitzar.



Acabat aquest glossari hem començat a treballar amb les aplicacions que ahir capvespre en Jordi en va dir que ens descarreguéssim a casa: lector de codis QR (a la xarxa podem trobar diferents aplicacions que ens poden servir) i el Mentimeter (una aplicació que s’assembla molt al Kahoot!). Les dues principals diferències fan referència a les animacions que té l’aplicació (el Kahoot! està acompanyat de música i el Mentimeter no) i les possibilitats espai – temporals que ofereix el Mentimeter (aquest es pot realitzar quan i on es vulgui (sempre que es tingui el codi que permet l’entrada), mentre que el Kahoot! s’ha de realitzar quan el creador ho autoritzi). Relacionat amb les possibilitats espai – temporals, s’ha de tenir present que en el Mentimeter es visualitzen les preguntes i les respostes, mentre que en el Kahoot! s’han de visualitzar a una pantalla externa.





La següent activitat de la sessió ha consistit en treballar els descodificadors de codis QR. Un codi QR és una matriu d’emmagatzematge d’informació. Es podria dir que és una evolució dels codis de barra, però enlloc d’emmagatzemar informació sobre el preu d’un objecte, permet emmagatzemar informació sobre: una pàgina web, un esdeveniment, una localització, un nombre de telèfon, informació personal...

El primer que hem fet ha estat descodificar un codi QR proporcionat per Jordi. Aquest codi QR ens ha portat a una pàgina web generadora de codis QR. 
Això ens ha possibilitat visualitzar les dues parts que ofereixen aquests codis: la creació i la descodificació. L’ús de la pàgina web facilitada per Jordi és molt intuïtiva, cosa que permet generar diferents codis fàcil i ràpidament.


A partir d’aquest generador, i visitant una altra pàgina web (on també hem arribat a partir d’un codi QR facilitat per Jordi) hem generat el nostre primer codi QR. La pàgina que ens ha facilitat (és pot accedir si escanetjau el codi QR anterior) tracta el tema de les vacances d’estiu i els múltiples viatges que es poden fer: oci, relaxació, platja, muntanya, etc. 
De totes aquestes possibilitats havíem d’elegir-ne una, ja que aquesta elecció ens duia a una altra pàgina web. Per tant, com és obvi, l’activitat consistia en generar un codi QR de la plana on havíem accedit. En el meu cas, com m’agrada molt la muntanya, he accedit a la següent pàgina web (si vos interessa haureu de descodificar el següent codi):

Generador de Códigos QR Codes

Després hem generat un altre codi, però aquesta vegada hem fet una cosa diferent: enlloc d’enllaçar l’adreça d’una pàgina, hem guardat una frase. La que jo he elegit ha estat la següent:


A la sessió d’avui hem après altres funcionalitats dels codis QR,
com per exemple inserir frases enlloc d’adreces electròniques.

Generador de Códigos QR Codes

Durant l’estona que hem estat generant els codis QR també hem anat jugant amb la generació de codis: amb la seva mida i la seva redundància.

A la segona part de la sessió hem treballat amb una altra aplicació que en Jordi ens va dir que ens descarreguéssim: Aurasma, una aplicació que permet crear realitats augmentades (terme que s’utilitza per a definir una visió directa o indirecta d'un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d'una realitat mixta a temps real).

Tot i que és molt fàcil i intuïtiva d’utilitzar, aquesta aplicació té algunes deficiències. Les àurees que es creen des d’un dispositiu només es poden veure en aquell dispositiu, a no ser que la persoa que vol veure’l et segueixi (com si fos una xarxa socials).

No obstant, durant la sessió hem descobert que existeixen els superaurasmas, les àurees creades pels propietaris de l’aplicació i que poden ser vistes per tots (sense necessitat de seguir a cap comte).





Per acabar la sessió hem treballat amb la darrera aplicació que en Jordi ens va demanar que ens descarreguéssim: Audioboom. La dinàmica per presentar aquesta aplicació ha estat la d’investigació individual: cada un de nosaltres podíem trastejar com volguéssim l’aplicació i compartir amb els demés el que anàvem descobrint.
Tot això és el que hem treballat i aprés aquest matí. D’aquí unes setmanes ens tornarem a reunir per aprendre altres aplicacions. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Sessió 4: dissabte 6 de maig de 2017

Sessió 1: divendres 7 d'abril de 2017